Otázky a úlohy
- Čo znamenajú nasledujúce pojmy ?
- Identifikátor
- Číselná konštanta
- Reťazec
- ASCII znak
- Služobné slovo
- Premenná
- Typ
- Priraďovací príkaz, priradenie
- Aritmetický operátor
- Hlavička programu
- Deklarácie
- Volanie podprogramu
- Načítanie z klávesnice
- Výpis na obrazovku
- Súradnice obrazovky
- Jednotka Crt
- Aká dlhá môže byť poznámka (koľko riadkov)?
- Aký dlhý môže byť reťazec (koľko riadkov)?
- Aké poznáte číselné konštanty? Uveďte príklady!
- Aké sú pravidlá pri tvorbe identifikátorov?
- Akú úlohu má bufer klávesnice?
- Prečo sa nedoporučuje používať príkaz Read pri načítaní hodnôt z klávesnice resp. príkaz s viacerými parametrami?
- * Sú nasledujúce identifikátory správne? Ak nie, prečo?
- hELLO
- identifikátor
- Program
- Pod_sem__Peter
- 2STOLY
- urok20%
- Čo vypíše na obrazovku nasledujúci fragment programu. Premenné majú typ celé číslo: X:=2; Y:=45; X:=X+3; Y:=X+1; X:=600;
WriteLn(X:4,Y:3);
- Čo vypíše na obrazovku nasledujúci fragment programu. Premenné majú typ textová premenná: A:='B'; B:='C'; C:=A;
WriteLn(A,B,C,'C');
- Zobrazte na obrazovke nasledujúci text: Peter bude ''dobrý'', ale až zajtra.
Pred a po slove dobrý sú po dve úvodzovky!
- Vykreslite na obrazovku usmievajúcu sa hlavu iba s pomocou príkazov Write a WriteLn!
- Vypíšte svoje meno do stredu prázdnej obrazovky!
- Načítajte dve čísla, potom zobrazte súčet, rozdiel, súčin a podiel týchto čísiel s vhodným komentárom!
|