Chod hore
Predchádzajúca stránka Nasledujúca stránka Začiatok kapitoly Koniec kapitoly Začiatok kurzu Koniec kurzu


Otázky a úlohy

Otázky


  1. Čo znamenajú nasledujúce pojmy ?
    1. Identifikátor
    2. Číselná konštanta
    3. Reťazec
    4. ASCII znak
    5. Služobné slovo
    6. Premenná
    7. Typ
    8. Priraďovací príkaz, priradenie
    9. Aritmetický operátor
    10. Hlavička programu
    11. Deklarácie
    12. Volanie podprogramu
    13. Načítanie z klávesnice
    14. Výpis na obrazovku
    15. Súradnice obrazovky
    16. Jednotka Crt

  2. Aká dlhá môže byť poznámka (koľko riadkov)?
  3. Aký dlhý môže byť reťazec (koľko riadkov)?
  4. Aké poznáte číselné konštanty? Uveďte príklady!
  5. Aké sú pravidlá pri tvorbe identifikátorov?
  6. Akú úlohu má bufer klávesnice?
  7. Prečo sa nedoporučuje používať príkaz Read pri načítaní hodnôt z klávesnice resp. príkaz s viacerými parametrami?


Úlohy


  1. * Sú nasledujúce identifikátory správne? Ak nie, prečo?
    1. hELLO
    2. identifikátor
    3. Program
    4. Pod_sem__Peter
    5. 2STOLY
    6. urok20%

  2. Čo vypíše na obrazovku nasledujúci fragment programu. Premenné majú typ celé číslo: X:=2; Y:=45; X:=X+3; Y:=X+1; X:=600;
    WriteLn(X:4,Y:3);
  3. Čo vypíše na obrazovku nasledujúci fragment programu. Premenné majú typ textová premenná: A:='B'; B:='C'; C:=A;
    WriteLn(A,B,C,'C');
  4. Zobrazte na obrazovke nasledujúci text: Peter bude ''dobrý'', ale až zajtra.
    Pred a po slove dobrý sú po dve úvodzovky!
  5. Vykreslite na obrazovku usmievajúcu sa hlavu iba s pomocou príkazov Write a WriteLn!
  6. Vypíšte svoje meno do stredu prázdnej obrazovky!
  7. Načítajte dve čísla, potom zobrazte súčet, rozdiel, súčin a podiel týchto čísiel s vhodným komentárom!